vrijdag 15 februari 2013

Met de groetjes van groenten

Als rechtgeaarde vegetarische kater ben ik altijd zeer geïnteresseerd in de groentes die op tafel komen.

Koolsoorten zijn mijn favoriet. Met name witte kool, maar ook broccoli vind ik heerlijk.

Ooit had ik een madamme Jeanette peper te grazen. Dat was minder. Met Kale achter me aan probeerde ik dat ding schuimbekkend uit te spugen. Dat viel nog niet mee kan ik u vertellen. Mijn hoektand zat vast in het zachte deel van de peper en al rennende (het was kiezen tussen mijn buit afstaan, of mijn bek laten verschroeien) probeerde ik te ontsnappen.
Tranen in mijn ogen voorkwamen dat ik al te veel vaart kon maken en ik was dus een makkelijke prooi voor Kale. De brandende peper was ik kwijt.

Toch eigenlijk ook wel fijn kan ik u verzekeren.

Vandaag ligt er een courgette zie ik, en een aubergine. Ui en knoflook ook. Ik schat in dat kale een vegetarische maaltijd op tafel gaat zetten.

Courgette is niet mijn favoriet, redelijk smakeloos vind ik persoonlijk, maar als Kale en Brillenvrouw even niet opletten sla ik toch mijn slag. Dat beloof ik u!

Shit daar zijn ze weer....ik was er bijna!  :-(

2 opmerkingen:

  1. Een vegetarische kater, ik had het niet kunnen bedenken. Mijn mormels likken hooguit van piepers mits er voldoende lekkere jus overheen is gegoten. Wat een geweldig verhaal zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahahaha....zo leuk geschreven! Die dikke van mij is dol op aardappelschillen, spercieboontjes en spruitjes....En tomaten zijn al helemaal niet veilig voor hem....
    Tijdens het aardappel-schillen moet ik een paar stevige handschoenen aan want als een zwaar verslaafde met ontwenningsverschijnselen maait hij fobisch de schillen uit mijn hand om ze volgens neurotisch op te schrokken , alvorens opnieuw in de aanval te gaan.... Never a dull moment with cats in the house!

    BeantwoordenVerwijderen