zondag 23 oktober 2011

Zompige zondag

Beetje gewerkt in de tuin (gesnoeid). En ook alle druiven geoogst. Kleine druifjes, maar omdat we ze laat plukten best zoet. Ik was al een recept aan het googlen voor druivensap, tot ik zag hoeveel slakjes er in zaten. Ik wil best wassen en spoelen, maar slakjes laten zo'n vies slijm laagje achter en de trosjes vulden net een vergiet dat ik besloot dat het allemaal niet de moeite waard was.
De trosjes werden gedoneerd aan de vogeltjes die en masse op het vergiet afkwamen en zich te goed deden (aan de slakjes of de druiven dat weet ik dan niet natuurlijk)

De rest wat overblijft gaat op de mini-compost hoop. Een grote pot waar alle onkruid in gaat, af en toe een schep zand erover en een beetje omscheppen. Wonderbaarlijk hoeveel onkruid er dan in zo'n pot verdwijnt. En alle bloembakken worden er voor een deel mee gevuld. Scheelt me mega veel sjouwen met zakken potgrond en de bloembakken tieren welig!

Ook weer verder gegaan met mijn schilderij. Boerderij is het thema voor de tentoonstelling in januari. En ik wil niet het gangbare plaatje van een kneuterige boerderij met een rieten dakje en een koe erbij. Ik wil het thema verval. Boeren worden in west Europa alleen nog maar door subsidies vanuit de EU in stand gehouden. (We vergeten wel eens gemakshalve hoeveel Nederland aan subsidie ontvangt vanuit de EU. De mensen gedragen zich tegenwoordig alsof ze persoonlijk Griekenland met een heel jaarsalaris moeten ondersteunen). Maar enfin....als je met de auto door delen van Europa rijdt zie je veel leegstaande en verkrotte boerderijen. Zo'n krot daar blijf je naar kijken...het intrigeert. Dat doet het mij tenminste. En dat probeer ik te vangen voor de tentoonstelling.

Morgen gaat Ronnie weer naar Braziliƫ.Ik hoop dat Joep zich goed houdt! We wilden eigenlijk naar de film, maar het is zulk mooi weer en de tijd schiet soms als los zand door je vingers.

1 opmerking: