dinsdag 30 december 2014

Regels

Het mag een ieder zijn opgevallen. Nederland is in de ban van de strengere regels.
Regelmatig hoor ik de roep om meer en vooral strengere regels.
Nu in de aanloop naar de jaarwisseling laait het weer op.

Er moet een vuurwerk verbod komen.

Natuurlijk ben ik persoonlijk niet geporteerd van vuurwerk. Dus ik kan het mij ook veroorloven om  vervent tegenstander te zijn van vuurwerk.

Nu is er ook veel overlast van honden- en kattenpoep in Nederland. Zou nu de roep ontstaan om  huisdieren te verbieden om die overlast tegen te gaan, dan zou ik veel minder voor strengere regelgeving zijn. Ik poep nooit in een andere tuin. Sterker nog, Brillenvrouw en Kale hebben er alles aan gedaan om te voorkomen dat ik in een andere tuin kan komen.

En wie gaat controleren of we ons aan strengere regels houden? Er kan wel een vuurwerkverbod komen, maar wat als het buurjongetje toch vuurwerk afsteekt?

En wie beboet de eigenaar van een hond als die hond op straat poept.

Dat gezegd hebbende raak ik een gevoelige snaar in de discussie over strengere regels:

  • we willen allemaal strengere regels en een hardere aanpak bij overtreding ervan, als het zaken betreft waar we zelf last van hebben.
  • we willen vooral geen strengere regels als we van de nieuwe strengere regels last zouden hebben
  • eigenlijk zouden strengere regels alleen voor andere mensen moeten gelden
  • en waarom zouden we strengere regels willen als de regels toch gecontroleerd moeten worden door ambtenaren (want wie moet dat anders doen? Parbleu, u denkt toch niet dat ik mensen ga aanspreken op fout gedrag?). En tsja, ambtenaren zijn er eigenlijk óók al veel te veel vinden we.

Nee we blijven liever klagen. Een dag niet geklaagd is een dag niet geleefd zeg ik altijd maar weer.

Grrr waarom hebben ze die vermaledijde netten toch opgehangen, ik moet poepen!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten