zondag 9 augustus 2015

Volos

Of te wel in Griekenland. Onze vlucht vetrok om half vijf in de ochtend. In het hoogseizoen betekent dat je al om twee uur op Schiphol moet zijn.

Er was een tijd dat ik dat schaamteloos kon doen. Maar die tijd is voorbij. De vlucht is niet vol, maar ondanks dat de stoel naast ons vrij is en ondanks de nieuwe stoelen is drie uur vliegen niet fijn. Maar ik hou mezelf vol dat aan alles een eind komt en we landen vijf minuten vóór schematijd op Volos.

Volos. Leuke stad, prima hotel, maar wel een kippenhok van een kamer. Gelukkig mogen we al om 12 uur op de kamer en we starten de vakantie met een inhaalslag op de verloren nacht. En dat doen we na de lunch weer.

En na het avondeten vallen we weer als blokken in slaap. Om midden in de nacht wakker te worden van de jeuk. Natuurlijk denk ik meteen aan bedwantsen. Want de vloerbedekking op de kamer heeft de beste tijd gehad en zag er niet al te fris uit (en geloof me dat is een understatement). In het donker denkend aan bedwantsen is goed voor de fantasie. In gedachten vergezellen de wezentjes ons gedurende de hele vakantie door Noord Griekenland om daar alle locaties die we bezoeken te infecteren.

Al gauw wordt een bedwantsenplaag het volgende probleem van de Grieken. Niet alleen het overwinnen van wat economische probleempjes, het blussen van branden, het dealen met bootladingen vluchtelingen, voeg ik daar de problematiek van de bedwants aan toe.

Tot ik een mug in mijn oor hoor zoemen en ik opgelucht kan verder slapen. Gelukkig....de jeuk werd gewoon veroorzaakt door doodordinaire muggenbulten.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten