dinsdag 7 mei 2013

Charlie

Charlie Parker. Een beroemde sax speler uit Kansas. Degene die van jazz houdt, weet over wie ik het heb.

Charlie.

Mijn broer zaliger noemde een van zijn katten Charlie. Omdat die zwart was en omdat mijn broer jazz-fanaat was.

Een tijd terug noemden wij (mijn moeder, zus en ik)  een merel die de sterren van de hemel floot ook Charlie. Lome avonden, zwoele nachten. Als je buiten zit, genieten van dat prachtige geluid.

Merel-gezang.

De winter is definitief voorbij......de zomer moet nog beginnen.....en de dag dat het tere gezang stopt, proberen we nog te verdringen. Da's nog te ver weg.

Charlie zingt hier nu de longen uit zijn lijf. Het is nog net niet donker. En hij is de baas van de buurt. Hij zingt boven alles uit. En ik geniet van hem!

Charlie :-)

2 opmerkingen:

  1. Wat een mooie foto ook, en een fijn privé concert.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zie hier nauwelijks vogels behalve zeemeeuwen, duiven en ganzen. Als ik naar het oosten ga geniet ik des te meer van het gekwetter en gezang van merels, mussen en mezen.

    BeantwoordenVerwijderen