dinsdag 30 april 2013

Vandaag

Natuurlijk staat deze titel voor elke dag, maar eens in de 30 jaar of zo maak je iets mee dat niet altijd voorkomt.

Een abdicatie bijvoorbeeld. Een woord dat ik sinds eind januari eigenlijk nog niet eerder hoorde. Niet bewust in ieder geval. En zeker niet zo vaak.

Maar vandaag was het zo ver. Nu heb ik eigenlijk niets met het koningshuis. Niet echt iets op tegen ook trouwens. Om in de termen van J.C. te blijven "elk voordeel, heb zijn nadeel".

Deze blog gaat ook niet over het koningshuis.

Nee.

Maar als ik jaren later terugdenk, wat blijft mij dan het meeste bij van deze dag?

Ik heb de vorige abdicatie ook gewoon nog mee gemaakt. Wat me daarvan is bijgebleven is de de stem van prinses Juliana die probeerde boven het gejoel van de menigte op de Dam uit te komen....."....zojuist.....ZOJUIST...."  Ze begreep totaal niet waarom men niet in vreugdestemming was. Dat is me het meest bijgebleven toen.

En wat was dat nu? Ook toch weer die balkon scène.....en prinses Beatrix die tegen koning W.A zei "even wuiven misschien?". Even viel perfectie en goede voorbereiding van haar af. Ze stond er niet bij stil dat de microfoon nog open stond.

Dat en een vrije dag natuurlijk, daar is nooit iets mis mee natuurlijk.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten