donderdag 12 september 2013

Dorpsleven




's Ochtends om 8 uur komt er een tractortje langs ons huisje geknort. Het is hier vroeg warm, dus klussen worden vroeg gestart en houden vroeg op. De eerste keer dat we het mee maakten waren we geshoqueerd en errug wakker.

Na twee dagen slapen we door.

Waar ik meer door geshoqueerd raak? Muggen.

Da's op zich niet erg, maar ze moeten MIJ hebben. Compleet ingesmeerd met Autan (jawel mèt DEET) en dan nog geven ze de voorkeur aan mij. Ik lig onder een laken, ben gehuld in bloesjes en broeken. Schatje zit/ligt naast me als een nakend onbeschermd dienblad voor aanlandende muggen.....maar nee....ik ben de bok.

Op zich niet erg. Een bultje overleef ikwel. Wat ongegeneerd gejeuk en gekrab ook, maar de Montejaque'se muggen zijn malo y infamo! Binnen de kortst mogelijke tijd zit ik onder de blazen die binnen mum van tijd walgelijk geel kleuren. Mijn omgeving bekijkt me alsof ik leproze lijder ben :-(

Gelukkig is er de farmacia. Zonder doktersrecept kom ik aan een cremetje met anti hystamine en na 2 dagen smeren kan ik weer tevoorschijn komen. Het tubetje neem ik mee. Al moet ik mijn huisarts bij wijze van spreken een mes op haar keel zetten, maar zij zal me voor een volgende mugrijke bestemming dit smeerseltje voorschrijven!!!

Of we gaan volgend jaar weer naar Spanje, waar je dit reddingsmiddel voor 6 euro gewoon kunt kopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten