maandag 2 september 2013

Vakantie

Net nu iedereen weer zo'n beetje terugkomt, gaan wij. Met vakantie dus. Geen kinderen hebben, heeft het voordeel dat je buiten het hoogseizoen op vakantie kunt.

 Maar waar naar toe?

 Vorig jaar gingen we naar Oeganda, het jaar daarvoor naar Tanzania. Prachtige bestemmingen. Dure vakanties ook. En vakanties waarbij je uit je koffer leeft. En waarbij je veel reist.

 Dit jaar wilde ik op een vaste plek zitten. Gewoon je koffer uitpakken op de plaats van bestemming en daar je ding doen. Ik wil zus, schatje zo. Schatje wil naar X, ik naar Y. Puzzelen om met alle wensen rekening te houden.

 Dus keek ik voor een gîte. Maar mozes kriebel, de leuke gîtes waren rustig een dikke duizend euro per week. Tenzij je in de middle of nowhere gaat zitten. Maar ik wil 's avonds uit eten gaan, wijntje erbij en dan niet met de auto via ongure paadjes terugtuffen.

 Het werd Spanje. In een pueblo blanco. Met gebruik van zwembadje. In een alleraardigst huisje. Onderdompelen in de Spaanse gemeenschap. Tapas barretjes in de buurt, 3 restaurantjes om uit te kiezen. En een behoorlijk ingerichte keuken om af en toe ook gewoon lekker te koken. 

!qué suerte! (en het eerste uitroepteken hoort andersom, maar hoe doe je dat op een i-pad??)

1 opmerking: