vrijdag 4 november 2011

Joep

Maandag knapte Joep niet op, sterker ik vond hem slechter. Dus toch maar weer dokkie gebeld. Ik had hem ook nog niet zien plassen dus ik moest meteen langskomen.

Jawel, een blaas als een sinaasappel. Hij moest blijven!
Aan het infuus, gespoeld, katheter, bloedtesten echografie en röntgenfoto's. Hij lag in de couveuse omdat ie onderkoeld was.

Nierwaarde was 5 keer zo hoog als mocht....toxische waarde was ruim 3 keer de maximale waarde, zijn bloed was stroperig het leek alsof hij suiker had. Goffer...had ik eerder moeten bellen? Hadden ze zaterdag niet zorgvuldig genoeg gekeken? Ik weet het niet.

Dinsdag lekker naar Breda gegaan. Heerlijk om mijn tante en oom weer te zien. Lekker bijgekletst, lekker verwend, sommige mensen weten je ook echt in de watten te leggen. Ik bof toch maar met ze!

Die avond kwam ik thuis en Truus was in alle staten. Ze was nog nooit alleen in huis en zeker niet zo lang. ' s nachts ging ze zelfs op mijn hoofdkussen liggen met haar koppie op mijn oor, vooral om maar te laten horen hoe blij ze was dat er weer iemand in huis was. We misten beide Joepie toch wel hoor

Donderdag namiddag mocht ik Joepie ophalen. Hij was helemaal de weg kwijt toen hij thuiskwam. Hij rook raar (Dus Truus in de stress) en hij was super kroelerig. Hij was niet van schoot te timmeren en wilde zelfs in bed liggen.

Maar vrijdagochtend voelde ik hem op mijn heup klimmen en even later hoorde ik zijn pootje krassen. Meteen klaar wakker, maar te laat, hij had al gepiest. Terwijl hij op me zat! Dekbed vies...ik in staat om hem aan de muur te spijkeren (maar ja ik dacht terug aan de rekening van dokkie.....dat zou wel zonde zijn geweest)

Natuurlijk past het dekbed niet in de wasmachine. Zo goed als kwaad het ergste gedept met wc-papier. Daarna een beetje met lauw water schoongemaakt en daar droge soda op gestrooid. De lucht was al wat minder gelukkig. (Ja mijn bed moet gewoon echt lekker ruiken en kattepies vind ik niet lekker)

Ik heb een goedje gekocht bij de Molen. Dat erop gespoten en er kwam wat gelig spul naar boven dat er redelijk makkelijk af te halen was. Het rook nog minder naar pies en het hangt nu buiten te drogen. Als ik morgen nog een spoortje pies ruik, gaat dekbedje naar de stomerij. Maar 1 ding is zeker...de katten komen vannacht niet in de slaapkamer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten