zaterdag 1 september 2012

Van Lake Mburo naar Kalagala

Ook dit was weer een behoorlijk lange rit. Die iki natuurlijk voor een deel slapend doorbracht.

Onderweg een boxed lunch in een tentje en een tentje bezoeken van een kennisje van Gerald. Nog een aardigheidje voor J en K gekocht.

En we passeren weer de evenaar en moeten even kijken hoe op het zuidelijk halfrond het water de andere kant uit kolkt (bij weglopen) als op het noordelijk halfrond. Precies op de evenaar is er geen draaikolk als het water wegloopt. Nooit geweten.  Volgens degene die dit uitlegt is een mens op het noordelijk halfrond ook 3% lichter. En ik voorzie een goede meetingplaats voor de weightwatchers! Als we na deze uitleg doorlopen naar Geralds auto, voel ik mijn broek echt ruimer gaan zitten. No kidding!!!

We tanken ook weer in een chaotisch plaatsje onderweg. Als ik al die tijd wakker was geweest had ik ongetwijfeld geweten hoe het plaatsje heuitzicht op de Nijlette. Eén ding was zeker, ik ging niet plassen. Ron’s gezicht zei genoeg toen hij terug kwam. De WC of plas mogelijkheid heeft tijdens deze vakantie de term “bush-office” gekregen. Tijdens de tochten was niet altijd een WC beschikbaar en werd er gestopt bij een geschikt bosje. Gerald wist altijd meteen wat ik bedoelde als ik naar de “bush-office”vroeg.

Uiteindelijk komen we bij de Nijl aan. En we worden met een klein bootje naar het eilandje gebracht. Niet met een moterbootje maar met een soort kanootje en we moeten een zwemvest aan. In dit deel van de Nijl is de stroming al behoorlijk hevig, maar valt in het niets bij de rapids waarin het eiland ligt. Heel charmant, maar het maakt ook wel een pokkenherrie en het gaat nooit uit. Ook in de nacht niet. God zij dank voor oordopjes omdat we in een cabin komen die pal aan het water ligt. Mocht je hier ooit komen vraag dan om een hut 7 of hoger. Wel wat verder lopen, maar iets rustiger qua herrie van water.

Maar de Wild Waterlodge is geweldig. Twee nachten is voor ons wel genoeg. Ik slaap wel door de herrie heen, maar Ron heeft daar meer moeite mee. En een volle dag luieren is ook wel genoeg voor ons. De lodge is ook zeer luxueus, en je zou eens aan die levensstijl wennen Glimlach

We zwemmen wat in de namiddag als de zon wat minder sterk is en ik zie een pad in het zwembad. Daaruit blijkt dat het zwembad echt pal naast de Nijl ligt en ook gevuld wordt met Nijlwater. Wel gefilterd en gereinigd natuurlijk. Maar op een redelijk natuurlijke manier. Het is leuk oom te zien hoe de pad zwemt. Wij en deze pad zijn op deze dag de enigen die gebruik maken van het zwembad. We lijken het complex maar met één ander stel te delen. De dag erna zit de Lodge vol. Daardoor moeten we helaas gewoon om 11 uur uitchecken en niet op de gehoopte vertrektijd van één uur.

De dag van hangen en wachten op onze terugreis naar Entebbe en naar Amsterdam.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten