zondag 22 juli 2012

Herinneringen

Op weg naar ons afzakkertje zei ik nog tegen schatje. 70 jaar geleden werd zo'n beetje 70% van mijn moeders familie vermoord.
Mijn opa heb ik nooit gekend. Augustus 1942 werd hij vergast.

Augustus 2001 overleed mijn moeder, heel onverwachts.

Niet dat augustus nu zo'n maand is dat ik daar elk jaar aan moet denken, maar ik ben zojuist gestart in een boek, geschreven door een vrouw die ook in augustus  1942 werd vermoord. Ook in Auschwitz. Irene Nemerovsky, Storm in juni.
Daarom moest ik er aan denken. Binnenkort volgt onder mijn boekentabje wat ik van het boek vond.

1 opmerking:

  1. Mijn opa heeft niet in Auschwitz gezeten maar een ander kamp waar hij gelukkig uit terug is gekeerd.

    Ik heb je boekreview niet afgewacht en dit boek al in bezit maar natuurlijk ben ik wel benieuwd naar wat jij ervan vindt.

    BeantwoordenVerwijderen