dinsdag 10 juli 2012

Omdenken

Een tijdje terug zag ik een foto. Ik moest er erg om lachen. De foto die ik zag was eigenlijk in het Nederlands, maar de tekst kwam neer op wat er in deze foto staat.

En ik dacht er over na. Waarom vond ik die foto nou zo leuk?

Eigenlijk sluit het aan bij een strategie die ik de laatste tijd steeds meer probeer toe te passen:

  • niet in problemen denken, maar in mogelijkheden,
  • te kijken naar wat er goed gaat en dat nog te verbeteren
  • ik probeer het verlangen of de kwaliteiten van de ander te gebruiken om eigen doelen te bereiken.


Of te wel....omdenken.  En verhip...het werkt vaak echt! En het scheelt je nog een hoop ergernis ook!

3 opmerkingen:

  1. Oplossingsgericht denken en handelen daar ben ik absoluut een voorstander van en ik zal dan ook nooit een hobbel uit de weg gaan. Maar bij het woord "omdenken" en al het andere vaagtaal krijg ik spontaan braakneigingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha ik ook wel, maar het idee erachter sprak me aan, vandaar de verwijzing naar die site.
    Dus wijs me er op als ik vaagtaal gebruik. Ik strijd er op mijn werk ook al zo tegen....maar ja....soms word je gewoon besmet door waar je mee omgaat :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toen ik het schreef vroeg ik mij ook af of ik het weleens heb gebruikt op mijn blog. Mocht je het zien mag je mij er ook op wijzen.

    BeantwoordenVerwijderen