dinsdag 12 juni 2012

Poeh

4 dagen Parijs waren weer heerlijk. Ik begon met regen, nee niet een buitje, maar echt een mega regen. Echt fijn beginnen in je uppie in Parijs. Maar ik laat me niet vangen natuurlijk. Die eerste dag ging ik shoppen voor een paraplu bij Le Bon Marche. Dat was vlakbij onze B&B.

Maar eenmaal een pluutje gevonden te hebben van 180 euro dacht ik "laat maar, dan maar een nat pak" Toch was le Bon Marche leuk. Wat zijn wij Hollanders dan ultra krenten.Bourgondisch zijn da's toch niet iets dat in onze genen zit. Een leuk t-shirt van 160 euro, niet één....nee velen. Luxe parfums...prachtige handdoeken, schitterende blouses...broeken...noem maar op. Maar alles met een prijskaartje eraan

Maar ja...ik ben best bourgondisch, maar ook Hollands.....wat hier lag, dat is gewoon niet voor mij weggelegd. We kunnen het wel kopen hoor als we persé zouden willen....maar ik blijf t gewoon zonde vinden. Maar window-shopping kost niets gelukkig. En is ook heel leuk om te doen.

En eenmaal buiten scheen de zon.
Dus ik heb die donderdag heerlijk in mijn uppie door het wijkje gebanjerd, naar mensen gekeken, geprobeerd het Frans in mijn omgeving te verstaan en af en toe een sms-je naar schatje sturend dat ik het best wel naar mijn zin had en of hij al aan het einde van zijn werkdag was.

We kregen taxpootjes in Parijs....bezochten D'Orsay (Degas) hopten in en uit de metro, aten Marokkaans, Libanees en ergens aan een leuke Boulevard. Zaten in parkjes, shopten in Le Printemps, gingen op stofjesjacht, maakten foto's en een boottocht op de Seine.

Maakten wandelingen, dronken biertjes. En we genoten. Maar zondag zat het er weer op. Terwijl ik deze mensen zag lopen dacht ik aan Lucky Luke: "I'm a poor lonesome cowboy and a long way from home"

Het was kort en het was goed. Maandag zou weer vroeg beginnen met 2 intensieve dagen "op de hei" Gelukkig had de Thalys geen vertraging.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten