woensdag 7 december 2011

twaalfeneenhalfjaar

Tsjonge.

Ik weet nog goed dat ik mijn eerste stappen op internet zette. Internet was toen sowieso nog hip. ICQ...Powwow. Dat was nog in de tijd dat MSN niet bestond. Maar goed. Het was via internet dat ik hubby leerde kennen.

Allebei online via de telefoon. Ik nog met een 28K modem. (dat was nog in de tijd dat je in je neus ging peuteren als je een link aanklikte). Ik weet nog goed de eerste telefoonrekening. Ik ben pas een jaar later van de hartmonitor afgehaald. Wat was internet toen duur!

Enfin.....we ontmoetten elkaar op Powow. En chatten daarna door op ICQ. En ik had zoiets "waarom internetten als we allebei telefoonkosten moeten maken terwijl we toch in dezelfde stad wonen???" Goed hij woonde in een suburb van Den Haag. Een suburb dat nog steeds manhaftige pogingen doet om tegen een grotere stad aan te schurken zonder daarvoor de offers te willen brengen (nu Delft...zal je zien nu we daar wonen)

Maar goed we spraken af in de Pater en......en...en...voor je het weet is het 2011. Ben je 12,5 jaar getrouwd. Heb je overlijdens van naaste familieleden meegemaakt. Heb je beslissingen wel/geen kinderen meegemaakt. Heb je allebei in dezelfde periode je baan verloren.

Heb je een huis te koop gezet en een nieuw huis gekocht (en een hele tijd dubbele lasten gedraaid). Verkocht ik 3 schilderijtjes.

Heb je her en der knobbeltjes gevoeld en allemaal veilig bevonden. Verloren we vrienden aan enge ziektes. Kregen goede vrienden enge ziektes of andere kwalen....

Gingen we naar verre oorden en beseften we hoe weinig we te klagen hebben hier.





Gelukkig nieuw jaar allen. Eén voordeel van ouder worden is het besef dat alles uiteindelijk zijn plekje wel krijgt. Begrip en wat liefde voor elkaar is de smeerolie van de maatschappij. Ontevredenheid is alleen een zaaibodem voor slecht gedachtengoed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten