maandag 5 december 2011

Maandag

Bijna niet geslapen vannacht, dus maar een vrije dag genomen. Ik heb er nog een paar staan dit jaar dus waarom niet.
Vanmorgen wel wakker gezongen door de kinderen in het schooltje een straat achter ons (eigenlijk een straat voor ons, maar op de een of andere manier klinkt dat niet). Het was duidelijk...Sinterklaas kwam aan en dan moet er gezongen worden. Feest :-)

Naar Ikea om de servetten en kaarsen aan te vullen. Tsjonge, 11 uur op maandagochtend en het was druk! Alsof er geen crisis is en of er niet gewerkt moet worden. De helft wat er liep was eind vijftig begin zestig. Het ophogen van de pensioengerechtigde leeftijd gaat aan hun neus voorbij dus wie weet is het voor die arme mensen het enige uitje....goedkope koffie bij Ikea, de kleinkinderen in de ballenbak en een beetje rondsjokken. En natuurlijk breeduit in het midden van het pad lopen. Lopen? Nee dat suggereert te veel vaart. Kruipen!

Natuurlijk waren er leuke kaarsen, maar ontbraken de bijbehorende kaarsenstandaards (Fyrkantig). Natuurlijk deed het personeel alle moeite om uit de buurt te blijven en stonden ze in een kluit het afgelopen weekend te bespreken. Zodra er een klant in de buurt kwam, gingen ze gauw een andere kant uit.

Nu ja, ik heb mijn servetten en wat kaarsen. Maar ik heb me wel verbaasd over de hoeveelheid goedbedoelde rotzooi die je er kunt kopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten