maandag 19 december 2011

Vakantie

Gisteren heerlijk bij M gegeten. Natuurlijk heeft hubby door mijn fout verkeerd gechipt. Het 4 euro basistarief is twee keer afgeschreven omdat we de denkfout maakten dat als je de verkeerde tram pakte (de verkeerde kant uit) je gewoon terug mocht zonder in en uitchecken.
En dan volgt de horror van terugvragen. Ik werk zelf bij het departement dat die rot OV-chip heeft uitgevonden. Maar wat een klantonvriendelijk ding is dat zeg.

Wij stapten in de tram 17 die richting Wateringseveld ging. Toen hij het station voorbijging besefte ik al dat ik fout zat dus bij de Haagse hoge school uitgestapt en terug met !& de andere kant uit gegaan. Niet uitgecheckt...en bij het instappen niet ingecheckt.  Pas op de Groot Hertoginnelaan uitgecheckt. KACHING...2 keer basistarief. Toegegeven...het staat wel op de site....maar wie leest nu eerst een site als je gewoon even ergens naar toe gaat?

Zo'n kaart is niet gemaakt voor het gemak van de reiziger. Via de HTM site moet je een formuier invullen met de exacte tijden van in (en in ons geval) weer  inchecken. Die tijden krijg je pas als je een account aanmaakt bij HTM.

Dat was op zich wel snel gedaan, maar het wachtwoord om in te loggen moest je uit de mail halen. En omdat we al deze handelingen bij M deden moesten we dat wachtwoord via Ziggo-webmail ophalen. En die werkt weer niet op IE versie 9. Dus moest fire-fox gedownload worden.
Maar enfin ...het teveel afgechipte geld was niet meteen weer beschikbaar en online gestort geld moet je bij een oplaadpunt ophalen. En dat kan op een zondagavond alleen bij een station. En hoe kom je daar met een bijna lege OV-chip??? We hebben gewoon dus niet betaald. Zo kom je op het station. En daar was hubby zijn makkelijke abonnement weer geldig.

Vandaag staat er niets op de planning. Mijn tekening van het takje zuring dat ik bij J uit de tuin haalde is klaar en er staan een paar verse doeken op me te wachten. En ik wil wat aan huiswerk voor Spaans doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten