vrijdag 30 maart 2012

Brillenvrouw was boos

Ze kwam gister thuis .... bloedend en wel. Ik hoorde haar mopperen. Er waren mensen die een vuilniszak in een container hadden gepropt....maar die vuilniszak was zo vol dat de klep van de container blokkeerde. "Natuurlijk, moest ik weer proberen om het te verhelpen" foeterde ze tegen me. "Ieder ander mens pleurt zijn vuilniszak ernaast en loopt door. Er zijn vast wel reinigings-mijnheren die het opruimen. Respectloos!" Met haar vinger onder de kraan probeerde ze het bloeden te stoppen. Wat bleek, er zat niet alleen een vuilniszak in die klep, maar die was gevuld met iets dat vlijmscherp was. Ze had niet eens hard geduwd!

Maar dat was niet het enige...ze was om meer uit haar hum. Ze staat verkiesbaar voor de OR en ze was erg gepikeerd door het handelen van een oude rot in het vak. Ze vertelde me dat hij willens en wetens dingen deed zodat hij full-time OR lid kon zijn en kon blijven. "Belachelijk!" brieste ze. "Die man is 61, zijn echte werk is verdampt....hoe weet hij nou wat er onder normale medewerkers leeft? En hij gedraagt zich als een rasechte wethouder Hekking en met een gladde glimlach zet hij mensen buiten spel".  Tegen Kale zei ze "het is zo'n man die me het gevoel geeft dat als ik hem een hand geef, je na afloop je vingers moet tellen, het is zo'n man die het heeft over  'ik en premier Rutte....en ik heb gister nog met Beatrix gesproken', het is zo'n man die lachend zegt 'je was het toch met me eens?' "

Ik gaf haar een kopje, maar dat hielp niet echt. Dan maar dekking zoeken.....gelukkig was ze na Spaanse les weer opgevrolijkt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten