woensdag 21 maart 2012

Managementology

Mozes Kriebel....vandaag was het echt mooi weer! Ik heb echt genoten! Brillenvrouw was thuis en af en toe kroop ze naar de tuindeur om mij naar buiten of naar binnen te laten.
Ik weet niet wat Brillenvrouw heeft hoor,maar ze puft en kreunt en ze heeft het niet naar haar zin. Niet dat ik dat belangrijk vind....dat ze 's middags op bed gaat liggen vind ik veel leuker. Dan ga ik er lekker bij liggen ...

En dan heb ik even de tijd om na te denken.

Al eerder meldde ik u over managers...en steeds meer begint het idee bij me post te vatten...

Afschaffen...managers/toezichthouders/controleurs...we gaan voor het pragmatisme! Mensen die voldoende vakkennis hebben om hun werk te doen moeten we niet lastig vallen met onderzoeken, enquêtes. Nee mensen die werken moet je gewoon hun werk laten doen. Je mag ze best vertellen wat ze moeten doen......maar hou het daar dan ook bij. Die hele managementenlaag slopen we er tussen uit...het is genoeg! Al die managers zijn een dempkussen voor alle goede ideeën hoe zaken beter kunnen. Laten we gewoon weer eens lekker de handen uit de mouwen steken! Niet nadenken...nee doen! We gaan aan de slag...niet eerst een overleg, een plan van aanpak, een excel-sheet....nee!


Gewoon 1 of 2 mensen die weten waar ze het over hebben, mensen die open staan voor goede ideeën uit de praktijk...daar houden we rekening mee....en de rest gaat gewoon aan het werk, gewoon doen.

Ik zeg "DOEN!`

was getekend

Joep

Geen opmerkingen:

Een reactie posten