dinsdag 6 maart 2012

Joop Stokje Talking

De nieuwe miljarden ronde is gestart. Binnen overheidsland waait een gure wind.
Ambtenaar zijn is zo langzamerhand een beroep waar je niet trots op bent. Als je een verjaardag hebt, en ze vragen wat je doet....dan zeg je gewoon"oh...iets op kantoor"

Niet terecht. Ik vind eigenlijk dat wij eens trots mogen zijn op ons werk, en onze bijdrage aan de maatschappij.
We doen ons best, we denken na hoe het er over 25 jaar aan toe moet gaan en proberen dat ook te bereiken. Er gaan dingen niet goed bij de overheid. Absoluut. Ik werk er nu bijna 25 jaar, maar er gebeuren dingen waardoor ik nog steeds verbaasd ben. Maar ik zie toch ook enthousiaste mensen, gedreven...die nadenken hoe het moet gaan. En niet vanuit een ivoren toren. Niet altijd in ieder geval.

En er zijn ook dingen die we doen waar ik trots op ben. Tegen de stroom in van populisme, gemakzucht en oppervlakkigheid. Ik vind dat we dat meer moeten uitdragen.  Ambtenaar zijn, dan ga je niet voor het grote geld (wat de Telegraaflezers ook denken). Maar je denkt na over het algemeen belang, landsbelang, milieubelang ....

Maar goed.....ik ben nu bijna 25 jaar in dienst. Als ze toch het $%$#@ lef hebben om mijn ambtsjubileum af te schaffen voor ik er gebruik van maakte, nou....dan weet ik het niet. Wie weet word ik dan wel Joop Prikkie....of Joop Gooiuh!

:-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten