vrijdag 16 maart 2012

Joop Stokje Talking

Dit keer waagde ik mijn stappen in de hel van de call centres. Mijn verzekeringspolis was niet goed.
Het ging om een begrafenisverzekering die ik ooit bij mijn geboorte van mijn ouders kreeg.

De verzekeringsmaatschappij waar deze bij werd afgesloten bestaat niet meer. De portefeuille werd overgenomen door Reaal, daarna door SNS en nu door Proteq. De laatste ken ik nog uit mijn tijd toen het "fijne" ABP mijn werkgever was.

Sinds de premievrije polis onder Proteq valt gaat het niet goed. En dat stemt geheel en al overheen met het beeld dat ik van die geld verslindende administratie heb van het ABP (waar Proteq ooit uit is ontstaan).

Vorig jaar kreeg ik ineens post op naam van mijn vader. De man is al bijna dertig jaar dood, dus dat valt op. De eerste keer bellen dus maar. Een knuppel van een calcentre medewerker aan de lijn. "Beste mijnheer Stokje, om dit aan te passen heb ik een overlijdens bericht nodig van uw vader" Ik uitleggen dat ik dat echt niet meer heb en dat ik het onzin vind om daarvoor een uitreksel uit het bevolkingsregister voor te halen. Maar de knuppel had een toon in zijn stem die mij duidelijk maakte dat HIJ achter de knoppen zat en dat hij geenszins van plan was ook maar iets te doen voor hij dat bericht had.

Ook dit jaar kreeg ik weer een polis aan mijn vader gericht. De knuppel van het callcentre had voet bij stuk gehouden! Dus maar weer gebeld. Dit keer een iets behulpzamere medewerkster. Ik zou een aangepaste polis krijgen. En jawel, een week later lag daar post voor mijn zus.

Mind you, we hebben het hier over een polis waar geen premie meer voor wordt betaald. Bij de Centrale ging het altijd goed, bij SNS, bij Reaal...nooit klagen! Maar dit!
Dus maar weer bellen. Ik krijg binnenkort weer een aangepaste polis. En als het goed is mijn zus ook.

Maar dit gehannes bevestigt mijn beeld van grote maatschappijen. Of ze nu overheid heten, of verzekeringsmaatschappij. Alles valt of staat met die ene goedwillende slimme medewerker die je aan de lijn krijgt en die bereid is te helpen. Als je het treft dan heb je er geen omkijken meer naar. Maar tref je ze niet, dan levert dat een hoop ergernis en slechte beeldvorming op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten