donderdag 1 maart 2012

Brillevrouw

Is danig uit haar hum deze dagen. Zelfs zozeer dat ze tegen me begint te praten.

Ze heeft het niet naar haar zin op haar werk. Dat is al een tijdje zo, maar meestal lukt het haar wel om op haar werk klusjes naar zich toe te trekken om zich wat waardevoller te voelen daar. "Onzin" snor ik in haar oor "mensen houden ook wel van je zonder dat werk....bovendien verdien je mijn kattenbrood dus IK  hou sowieso van je"
En ik kruip 's nachts lekker tegen haar aan.

Maar de afgelopen weken komt ze bijkans afgepeigerd thuis...en waarvan? Ze heeft niet veel te doen zegt ze tegen me. En dat wat ze moet doen dat vergt niet veel van haar. Ze hoeft er niet bij na te denken. En ze is er snel mee klaar. En het zal iedereen een biet zijn dat het klusje gedaan is.

En brillevrouw kreeg ook een paar vervelende berichten. Ze is zelfs kaarsjes gaan branden voor mensen in de hoop dat ze die mensen daarmee kan helpen. En dat wil wat zeggen, want brillevrouw kan vloeken als een bootwerker en is zelfs in de verte niet religieus.

Ik probeer haar nu zover te krijgen dat ze weer gaat schilderen. Ik zag dat brillevrouw al een paneel heeft geprepareerd en dat ze ook al een schets maakte. Ging het zonnetje maar schijnen....daar is brillevrouw gevoelig voor in deze tijd van het jaar.

Kom ik ga maar weer naar binnen en bij haar op schoot zitten.

Truus

Geen opmerkingen:

Een reactie posten