dinsdag 28 juni 2011

Lake Manyara

22 juni. Op weg naar Lake Manyara, in de middag maken we een game drive.

p03965-b00683-manyara-gio95-dry

 

Bijzonder van dit park zijn de boomklimmende leeuwen.

We overnachten in Kirurumu tented Camp. In de ochtend (23 juni) staat een mountainbike safari gepland.

Ook vandaag weer een vermoeiende dag. Het luchtfilter moest schoon, dus maakten we een stop bij Mba Wa Bo (tsjekken).  Een gezellige drukte, maar ook, wat een armoede. Natuurlijk ook werd hier weer geprobeerd iets aan de man te brengen nadat we rode banaan probeerden (lekker). De jongen die ons hielp had geen oogwit, maar ooggeel….meestal een teken dat er hepatitis of veel drank in het spel is. Dat laatste niet, dat had ik wel geroken. We kochten er 3 beeldjes. En moesten afpingelen…echt mijn best doen blijf ik genant vinden, maar helemaal de vraagprijs geven nee dat dan toch ook maar weer niet.

Lake Manyara is ook weer een schitterend park. Veel apen en we zagen er inderdaad de leeuwen in de boom. Tsjonge wat werden we in Sabi Sands verwend, maar wat heb je hier meer variëteit. Vegetatie is krien baviaangevarieerder, meer vogels en we topten het af met een black mamba, de meest giftige slang ter wereld. Gelukkig vanuit de auto. Helaas doet de grote lens raar (Autofocus werkt niet meer). Hopen dat alles nog even stand houdt.

‘s Avonds genieten we op het terras van een mooi uitzicht op Lake Manyara. Jammer dat het bewolkt was, want de lodge maakte reclame voor de geweldige sterrenhemel. Maar ja die zagen we niet. Het uitzicht maakte veel goed. En het Kilimanjaro biertje ook. Helaas was ik niet top. Het biertje kreeg ik al niet helmaal op, na het soepje zat ik al mud-vol en het wijntje…bah! Ik voelde me net die giraffe van Ziggo.

Jammer de quiche die ik bestelde was heerlijk, maar één hap en ik had het idee dat ik moest spugen. Het bezoek aan de wc was een drama. Ik explodeerde gewoon. Dus toen Ron zijn eten op had gingen we maar naar onze tent. Een tent op een betonnen vloer, met een aparte badkamer. Het slaapdeel alleen was al een dikke 30 vierkante meter. Onvoorstelbaar. Het badkamer deel was peima, gelukkig maar want die nacht moest ik zeker wel 6 keer naar de wc. Ondanks dat toch goed geslapen.

2 opmerkingen:

  1. Blijkt dat jullie een heel leuke vakantie maken... hoop dat je snel beter voelt.

    Gisteren gespelen met de kleintjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goh ik hoop dat het al weer wat beter gaat!Grappig om jullie ervaringen samen te lezen :-)

    BeantwoordenVerwijderen