woensdag 8 oktober 2014

Bwindi

Vanmorgen een beetje uitgeslapen en afscheid genomen van Mary en Mozes (nee....die namen verzin je dus echt niet!)
Bushbuck poserend op een heuvel

Dan gaan we op weg naar Bwindi en maken we een stop bij het schooltje voor een kleine donatie en laten een bewijsje uitschrijven dat de donatie voor studieboeken is.




Bwindi of te wel the inpenetrable forrest. Ja dit is oerwoud zoals ik het me voorstelde. Warm, vochtig en dichtbegroeid. Buhoma Lodge is weer heel anders dan we tot nu toe meemaakten. Dat komt natuurlijk ook omdat het in het oerwoud ligt. Redelijk dichtbij waar iedereen de gorillatracking begint. Wij niet. Wij zagen de gorilla's al en ik had toch de angst dat een tweede keer een teleurstelling zou zijn. En daar is het een beetje te duur voor.
Ik een koe melkend in Nsyenji
Er bestaat een kans dat je ze tegenkomt zonder tracking maar ik reken er niet op dat wij ze gaan zien terwijl we hier zijn.

Vanmiddag zijn we vrij. We lunchen heerlijk en we proberen alles bij te werken via een zeer traag netwerk. Maar ja...midden in de jungle de beschikking hebben over gratis wifi!? Wie klaagt er??
De paar uurtjes tot het diner glijden ongemerkt voorbij. Ik spot vogels en eekhoorns op de veranda, Ron ligt te doezelen en te genieten van het geluid van de vogels. Op een kamer die aan 3 kanten open is (wel met horren).

Markt
Het avondeten is ook weer heerlijk. Kak aan de propoints ...ik neem een glas wijn bij het eten! Een vegetarische canaloon (eigenlijk meer een lasagnevel gevuld met roerbakgroente en daarna even gegratineerd in de oven) ...Vooraf...avocado (het is het seizoen ervoor en ik klaag niet want ik vind ze heerlijk. Dit keer met een heerlijke dressing met passievrucht en mosterd) en een verse tomatensoep.
Bij de tomatensoep geldt....morgen niet zoenen met loslopende gorilla's! Want er zat mucho knoflook in :-)

O ja....en op de kamer aangekomen....het bed is opgemaakt, de gordijntjes gesloten en er ligt een warme kruik in bed. Want het is dan wel tropisch, maar Bwindi ligt hoog en het koelt best af.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten