maandag 13 oktober 2014

Queen Elizabeth NP

Vanuit Bwindi gaan we naar Ishasha voor de boomklimmende leeuwen. Die leeuwen zien we al bij aankomst. Na de lunch lopen we even met de ziel onder onze arm. Niet echt iets afgesproken met Peter, die bovendien nergens te bekennen valt. Even daarna barst er een tropische regenbui los, dat lost alle twijfel op. Geen mogelijkheid tot het maken van een drive. Dus ik probeer wat vogels in de buurt van de lodge te spotten en lees een beetje. Het eten is weer goed, we eten onder de sterren bij een volle of bijna volle maan. Een nachtje blijven we in de Wildernislodge en daarna gaat de reis naar t Noordelijk deel van het park. Op papier een stukje, in het echt nog een hele rit.

 

De bushlodge is pittoresk te noemen. Er kan zelfs geen glas af voor de tandenborstels en we slapen in een soort houten bouwsel deels afgedicht met tentdoek en gaas. Het bed is stevig, maar spijkerhard. En die avond is al goed te merken dat de tent niet volledig is afgesloten voor de bush wereld buiten. Als ik naar de wc ga, springt er al een gekko op mijn schouder, waardoor ik met een halve hartverzakking mijn blaas moet legen. Op een eco-wc, waar regelmatig beesten uitkomen als je de klep openzet om hem te gebruiken. Goed het voegt wat toe aan de Afrikaanse ervaring, maar het was niet helemaal de ervaring die ik hoopte op te doen. Ook het schepje zand om door te trekken, en een ieniemini kraantje waar je ternauwernood je handen onder kunt wassen zijn geen ervaringen waar ik happydepeppie van wordt.

gekko

 

Na het avondeten gaan we richting kamer. En mijn oog valt op een stukje in mooie Afrikaanse kleuren. "goh wat is dat" vraag ik aan Ron, want bij aankomst was het me niet opgevallen. En ineens besef ik me, het is een slang! In onze kamer!!

En er zijn grenzen, een gekko in de kamer...ok. Een miljoenpoot....mwah....motten of muggen, dat kan gebeuren. Maar ik ga toch echt niet slapen met een slang op de kamer, zeker als je weet dat er in het land ook giftige exemplaren voorkomen. Nee, da's de grens. Er wordt hulp ingeschakeld!

Even later staan 5 man onze kamer te sprayen en jagen de slang naar buiten, en slaan hem daarna dood met een stok. Bweh! Of het nu kwam door de slang, of door het harde bed....of door het zaterdagavondfeestje in het dorp verderop. ik sliep niet heel goed.

Nee deze bushlodge vind ik toch wat te primitief...euh....pittoresk.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten