woensdag 18 januari 2012

Joop Stokje

G'navond. Joop hier. Vandaag weer eens een berichtje van mijn hand.

Vandaag Zaagmans weer gehoord.  Euh.... dat was rond 13.00 uur geloof ik. Ik werk nu 30 jaar bij de overheid. "De overheid bestaat niet" zult u zeggen. En ik geloof dat u daar wel gelijk in heeft. Wat is de overheid?

Is het de gemeente....is het de provincie......is het de rijksoverheid....zijn het de waterschappen.....zijn het die onderdelen die al jaren terug zijn afgestoten (ABP, NS, PTT....euh....post.....euh KPN....euh... GEB...euh ENECO......)

Nu ja.

We moeten geloof ik niet moeilijk doen. We zijn in dienst van....whatever...de rest van Nederland werkt gewoon bij (en hier volgt nu een naam). De rest is overheid. En daar werk ik dus al 30 jaar. 

Eerst bij departement X, toen bij Y dat werd geprivatiseerd....en daarna trad ik weer in dienst bij Z.

Koud 2 jaar in dienst (zo heet dat in overheidsland) volgde de eerste reorganisatie. Overtolligheid, ontslag, overplaatsing...tsjonge, het zijn begrippen die geen geheimen meer voor me hebben.

Been there...done that...

Maar hier ben ik. Herplaatst in een functie die ik destijds zag zitten (de schoorsteen moet roken tenslotte). Maar een functie die nu weer in de picture staat om te verdwijnen. Ach. Ik ben nu 45. Ik ken het klappen van de zweep. Ik hou u op de hoogte.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten