dinsdag 28 februari 2012

E zin of onzin?

De E nummers vormen een dankbare bron voor gissingen, aannames, wilde geruchten ...noem maar op.
Mijd je daarom het beste alle E nummers?

Ik weet het niet hoor. E162 is bietenrood. Als je dus drinkyoghurt voor je kleintje maakt en daar wat voor de kleur bietensap aan toevoegt, voeg je daarmee E162 toe. Schande volgens de één, vragen om voedselallergie zegt de ander.

Als je nasi koenig wilt maken gebruik je kurkuma of te wel geel wortel. Jawel E100.

Ik ben meer nuchter en ik zing met Robert Long (die ook al niet meer is) "van leven ga je dood!"

De enige zekerheid die je in dit leven hebt is dat je op een gegeven moment je laatste adem uitblaast. En ik geloof niet dat een E-nummertje dat proces gaat versnellen. Ik haal zelden wat uit een pakje. Een bouillonblokje daar gelaten, of een lepeltje sambal. Dat soort zaken. Als ik iets koop aan koekjes, is het gewoon bij de banketbakker, of ik maak ze zelf. Da's gewoon echt lekkerder.

Ik probeer verantwoord te leven....maar ik heb niet het idee dat ik daardoor minder kans heb op allerlei narigheid. Welnee. Enge ziektes overkomen je. Als je altijd gezond leeft, adem je toch alle vieze uitlaatgassen in van auto's en fabrieken om je heen. Je kunt wel je adem inhouden, maar da's ook niet gezond.

Wie zong het ook al weer..."Mensch durf te leven!"

1 opmerking: