vrijdag 3 februari 2012

Sneeuw

Hallo allemaal,

Nu ben ik eens aan het woord. Net als die pokkenbroer van me woon ik bij Kale en Brillevrouw in huis. Die zijn best ok. Maar mijn broer is een onberekenbare kwal. Zo is hij lief, zo haalt hij je open en trekt ie vlokken haar uit je vacht. Nee ik mag hem niet, zodra hij in zicht is begin ik te grommen...hij mag het weten dat ik hem een baggerzak vind!

Hij is ook om de haverklap ziek. Dan begint Brillenvrouw te mopperen dat hij dat altijd heeft als Kale van huis is en dat ze er schoon genoeg van heeft. Maar ze doet hem dan toch weer in een bakje en na een uur zijn ze weer terug. Dan is mijn pokkenbroer wel lief....voor een uur of zo. Ze mogen vaker weggaan met dat bakje!

Behalve 3 maanden terug. Toen kwam ze ineens alleen terug. Heerlijk was dat. Ik kreeg ineens alle aandacht. Wel raar dat Brillevrouw daarna ook ineens een hele tijd weg was. Ze stond op en toen ik bijna omviel van de honger kwam ze pas terug. Wat was ik blij! Ik dacht echt dat ze mij alleen achter had gelaten. Ik heb toen zelfs boven op haar hoofd geslapen, zo blij was ik dat ik niet alleen achter bleef.

Gister hadden Brillenvrouw en die pokkenkater weer mot. Ze tilde hem op van tafel en voor we het met zijn allen in de gaten hadden had ze een paar flinke halen in haar gezicht. Ze bloedde best. Ik hoorde haar zelfs tegen kale zeggen dat ze er serieus over dacht om een enkeltje voor die kater te boeken. Ik weet niet wat ze bedoelde, maar het klonk niet leuk.

Hoewel......


Vandaag was Brillenvrouw thuis en hebben we met zijn 3-tjes boven gezeten. Brillenvrouw achter dat stomme ding, mijn pokkenbroer en ik lekker op de stoeltjes. In de namiddag mochten we naar buiten.

Geweldig! Er was weer van dat witte spul. Hier speel ik ook in dat witte spul. Dat was wel vorig jaar, want Brillevrouw was te sloom vandaag. Iets met een geheugenkaartje mompelde ze.

Maar wat was dat leuk! Echt kikken!


Mijn pokkenbroer was natuurlijk weer na 3 minuten binnen. Watje!....maar ik niet.Heerlijk glijbaantje spelen en sprinten.

Op vlokken jagen.....en lekker piesen in de sneeuw!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten