vrijdag 24 februari 2012

Joop Stokje Talking

Thank God it is friday. Weer een week in ambtenarenland overleeft.

Ik ben nu bijna 50, heb er bijna 25 jaar als ambtenaar opzitten en heb daarbuiten ook een paar jaar gewerkt. Sinds een paar jaar werk ik nu op een beleidsafdeling.  Daarvoor alleen in het uitvoerende werk gezeten.Da's best een verschil. Mijn collega's bijvoorbeeld. Ik werk in de ondersteuning. En grosso modo kun je mijn collega's in 3 categorieën opdelen:
  • de collega's  die je te min vinden en die nooit je naam herinneren (Ja Joost, hoe is het nu met je vrouw....terwijl ik toch echt Joop heet en geen vrouw heb)
  • de collega's die ineens vriendelijk tegen je doen, omdat ze binnen een tijdsbestek van een week iets van je nodig hebben
  • de collega's die gewoon lekker aardig zijn en met je kletsen en weten wat er privé met je speelt
Die laatste zijn het leukst en maken het werk. Die ander twee categorieën breken het een beetje af, hoewel....als je weet hoe het werkt is het ook heel leuk om toeschouwer te zijn :-)
 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten