zondag 5 februari 2012

Prijs

Afgelopen week deed ik mee aan een prijsvraag van onze bibliotheek. De prijs: 2 vrijkaartjes voor het PAC festival.

En je raadt het nooit! Ik won YEEEEHHHAAAWWW! Thanks DOK!!!

Dus zondagochtend bijtijds naar Pathe Delft. Helemaal in mijn hum dat we een lekker dagje film voor de boeg hadden. Nee het was niet bekend dat er meer dan 1 persoon een prijs had gewonnen dus dat moest uitgezocht worden. Gelukkig waren we bijtijds! Wat een incompetent zooitje is dat Pathe Delft. 1 koffie automaat die in langzaam tempo 2 bekers koffie kan maken. En ja met zo'n festival vormt zo'n apparaat dus al gauw een bottleneck. Er omheen liepen een paar net uit de jeugdpuistjes gegroeide ....mmmm ....werknemers(?)....of waren het jongeren die dachten dat ze hun loon toucheerden voor aanwezigheid en af en toe wapperend wijzen en melden "mijn collega zoekt het uit voor u"

Maar goed...de kaartjes werden 5 minuten voor aanvang van de film gevonden. En uiteindelijk scoorden we ook een bakkie koffie en konden we naar de zaal. Helaas geen plekje naast elkaar.....en het meisje dat de plekken verdeelde kon ons ook niet verder helpen (nee stel je voor dan moet ik wat doen en daar heb ik vooral geen zin in...ik sta hier alleen maar te wachten tot iedereen binnen is!)

De eerste film: Albert Nobbs. Goed geacteerd, mooie kostuums, een mooi plaatje. Af en toe je lekker oprecht boos kunnen voelen om die snobs van een rijke Britten. Maar wel een beetje een draak van een verhaal. Maar dankzij het goede acteerwerk en de mooie beelden echt een film om te gaan zien. Geen topper...maar wel goed.

A Dangerous Method. Het klassieke verhaal Freud versus Jung. Ooit las ik voor mijn engelse lijst the White Hotel  En daar deed deze film me heel erg aan denken. Het wordt tijd dat ik het boekje weer eens opduik! Een goeie film, goed geacteerd......2 mannen met te grote piemels, maar dat mocht je in die tijd nog niet zeggen. En al zeker niet over die twee heren die alles piemelgericht oploste! Aanrader.

Intouchables. Het verhaal had alles in zich om een draak van een film te geven. Had het door een Yank laten regisseren en dan was het dat ook geworden. Maar het was echt een hele leuke film. Ik moest een beetje denken aan "bienvenue chez les ch'tis". Niet omdat het verhaal er op leek, maar de sfeer was net zo leuk en no nonsense. Gewoon gaan zien als je een leuke film wilt zien die geschikt is voor iedereen! Geloof me...lekker lachen en plezier!

Tussentijds aten we een hapje bij de Oosterse snackbar in de Kromstraat. Sushi, en een rijst met wat kip. Erg smakelijk.....en zeer voordelig. En niet al te tijdrovend zodat we onze monsters ook nog even konden voeren. Lekker een stukje lopen ook!

Headhunters was een Noorse thriller. Veel bloed en spannend (dus ik heb mijn oren dicht geklemd, want spannende films vind ik eng) Maar ook echt wel een aanrader.

Maar 4 films is wel mijn maximum. Ik kreeg pijn in mijn voeten, last van mijn rug en enorme klapperbenen. Dus de laatste film sloegen we over (omdat ik daar al een paar wat mindere recensies van las ook).

Maar dank DOK...we hadden een leuke zondag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten