zondag 27 mei 2012

Risotto

Een tijdje terug las ik op de blog "Italiaans koken met Antoinette" een recept. Risotto met aardbeien.

Nu at ik ooit in Spanje een overheerlijke aardbeiengazpacho.

Het idee van hartig met zoet trok me wel aan, ook omdat als je de verhoudingen goed hebt, het een mooi subtiel geheel wordt. Bij zoet moet je dan niet aan mierzoet denken en bij hartig niet aan bremzout.

Nu was het alleen even wachten op het juiste moment om de risotto te maken. De aardbeien moeten toch wat smaak hebben. En je moet voor een risotto ook even de tijd nemen. Je flanst het niet even in een kwartiertje in elkaar.

En met de goede weersverwachtingen voor het pinksterweekend leek me het moment daar om het recept uit te proberen.

Het recept van de aardbeienrisotto vind je hier. Ik kan het aanraden! Het was erg lekker, een hint zoet met de smaak van aardbeien. Lichtvoetig. Een fijn gerechtje om in de tuin te eten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten