woensdag 23 mei 2012

Woensdag

Heerlijk, nog steeds zomer weer. Ik kom bij!

Lekker op het fietsje naar het werk. 13 km heen en 13 km terug. Van schuurdeur tot aan het bureau 3 kwartier.  Dit is inclusief op slot zetten in de fietsenkelder en weer in de schuur zetten. Dus dat vind ik best redelijk. Dan hoef ik dus geen fitness-walk meer te doen. Ik begin nu in het kader van de conditie-training (augustus, zie mijn blog Joanna Lumley eerder deze maand) wel het tempo iets op te schroeven. En in 7 te rijden.

Het stukje langs de Vliet vind ik gewoon fietsen in vakantiesfeer. Er rijden bijna geen auto's en er valt op de Vliet en daarnaast voldoende te zien.

Zo zag ik de afgelopen weken een broedend meerkoetje. Bezorgde bewoners hadden 2 stokjes naast het nest geplaatst, met daaraan rode linten. Zo dat een onvoorzichtige grasmaaier, of een argeloze foutparkeerder zou zien dat op DAT plekje even opgepast moest worden.
Echt zoet om te zien hoe die "rugby-bal"  daar tussen die vlaggetjes zat te broeden.

Zo zag ik een broedende zwaan, die nu met een stel jonge zwanen op de Vliet dobbert.

Een paar huizen die nog steeds te koop staan. 2 van die huizen kwamen zo'n beetje net op de markt toen wij ons huis in Rijswijk verkochten ...inmiddels bijna 4 jaar terug. Goh, bedenk ik me elke keer weer, wat hebben wij een geluk gehad met de verkoop! Stel je voor dat wij ook 4 jaar hadden moeten wachten.

Het pontje dat nog steeds niet in de vaart is (hoe staat het er mee Rijswijk???)

En nog veel meer.

Met een zonnetje erbij geniet ik altijd toch net wat meer van dingen. Laat het voorlopig maar zonnig blijven!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten